Zur Startseite
  • Programm
  • Reihen
  • Förderer
  • Autor*innen
  • Zeitschriften
  • Studium
  • BiUP
  • mdwPress
  • Info
  1. Start
  2. Programmbereiche
  3. Pädagogik
  4. Migrationspädagogik, interkulturelle Bildung
  5. Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education

Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education

DOI: 10.14361/9783839466193
  • Becker,  Anna
    Becker, Anna ORCID: 0000-0002-1818-291X

Abstract

Switzerland is known for its multilingualism, yet not all languages are represented equally in society. The situation is exacerbated by the influx of heritage languages and English through migration and globalization processes which challenge the traditional education system. This study is the first to investigate how schools in Grisons, Fribourg, and Zurich negotiate neoliberal forces leading to a growing necessity of English, a romanticized view on national languages, and the social justice perspective of institutionalizing heritage languages. It uncovers power and legitimacy issues and showcases students' and teachers' complex identities to advocate equitable multilingual education.

Book Cover [Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education]
shopping_cartPrintausgabe bestellen picture_as_pdfPDF herunterladen chrome_reader_modeePUB nicht verfügbar
Views / Downloads
200 / 35
Erscheinungstermin
01. February 2023
Creative Commons Lizenz
Creative Commons cc-by
Open Access enabled by
Schweizerischer Nationalfonds zur Förderung der wissenschaftlichen Forschung

Kapitel

Frontmatter
Anna Becker
Seiten: 1 - 6
picture_as_pdf
Contents
Anna Becker
Seiten: 7 - 10
picture_as_pdf
Acknowledgements
Anna Becker
Seiten: 11 - 12
picture_as_pdf
Abstract
Anna Becker
Seiten: 13 - 14
picture_as_pdf
List of Figures
Anna Becker
Seiten: 15 - 16
picture_as_pdf
List of Tables
Anna Becker
Seiten: 17 - 18
picture_as_pdf
List of Abbreviations
Anna Becker
Seiten: 19 - 20
picture_as_pdf
Introduction
Anna Becker
Seiten: 21 - 32
picture_as_pdf
Education, Languages, and Power
Anna Becker
Seiten: 33 - 88
picture_as_pdf
Methodology
Anna Becker
Seiten: 89 - 116
picture_as_pdf
Findings
Anna Becker
Seiten: 117 - 192
picture_as_pdf
Discussion
Anna Becker
Seiten: 193 - 218
picture_as_pdf
Conclusion
Anna Becker
Seiten: 219 - 234
picture_as_pdf
References
Anna Becker
Seiten: 235 - 256
picture_as_pdf
Appendix A
Anna Becker
Seiten: 257 - 262
picture_as_pdf
Appendix B
Anna Becker
Seiten: 263 - 264
picture_as_pdf
Appendix C
Anna Becker
Seiten: 265 - 266
picture_as_pdf
Appendix D
Anna Becker
Seiten: 267 - 270
picture_as_pdf
  • Bibliografische Daten
  • Rezensionen
eISBN PDF
978-3-8394-6619-3
eISBN ePUB
-
eISBN HTML
-
Seitenumfang
270
BIC-Code
JNA JNF JFC
BISAC-Code
EDU036000 EDU034000 SOC022000
THEMA
JNA JNF JBCC
Creative Commons Lizenz
cc-by
Verlag
transcript Verlag
Schlagworte
Multilingualism, Identity, Power, Switzerland, Secondary Education, Language, Education, Educational Research, Educational Policy, Interculturalism, Sociology of Education, Pedagogy,

Weitere Titel

Previous Next
119120294859932
35133958305343284796
48004485498534502643
51705374535556515840
59795977603458465789
6619119120294859
keyboard_arrow_up
Logo small
  • Das ist transcript
  • Programm
  • Förderer
  • Newsletter abonnieren
  • Kontakt
  • Impressum / Datenschutzerklärung