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Ludotopia

Spaces, Places and Territories in Computer Games
DOI: 10.14361/9783839447307
  • Günzel,  Stephan
    Günzel, Stephan
  • Aarseth,  Espen
    Aarseth, Espen

Abstract

Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games. Shifting the focus away from earlier debates on, e.g., the narrative nature of games, this collection proposes, instead, that thorough attention be given to the tension between experienced spaces and narrated places as well as to the mapping of both of these.

Ein Sammelband, der das relativ breite Forschungsfeld zur Räumlichkeit digitaler Spiele um interessante Ansätze und Thesen erweitert.

2020-09-16Markus Spöhrer, MEDIENwissenschaft, 2-3 (2020)
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Erscheinungstermin
01. Januar 2022
Creative Commons Lizenz
Creative Commons cc-by-nc-nd
Open Access enabled by
 

Beiträge

Frontmatter
Espen Aarseth, Stephan Günzel
Seiten: 1 - 4
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Content
Espen Aarseth, Stephan Günzel
Seiten: 5 - 6
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Introduction
Espen Aarseth, Stephan Günzel
Seiten: 7 - 10
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I. Spaces

What Do They Represent?
Stephan Günzel
Seiten: 13 - 40
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Playing with Sight
Stephan Schwingeler
Seiten: 41 - 60
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From Background to Protagonist
Karla Theilhaber
Seiten: 61 - 74
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The Art of Being There
Teun Dubbelman
Seiten: 75 - 102
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Space and Narrative in Computer Games
Sebastian Domsch
Seiten: 103 - 124
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II. Places

Ludoforming
Espen Aarseth
Seiten: 127 - 140
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There's No Place Like Home
Daniel Vella
Seiten: 141 - 166
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Videogame Wastelands as (Non-)Places and 'Any-Space-Whatevers'
Souvik Mukherjee
Seiten: 167 - 184
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The Game and 'The Stack'
Bjarke Liboriussen
Seiten: 185 - 200
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No End of Worlds
Michael Nitsche
Seiten: 201 - 212
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III. Territories

Itineraria Picta
Mathias Fuchs
Seiten: 215 - 230
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Distance and Fear
Sebastian Möring
Seiten: 231 - 244
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The Rhetoric of Game Space
Niklas Schrape
Seiten: 245 - 270
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Morphology and Meaning in 'Castle Wolfenstein 3D'
Paul Martin
Seiten: 271 - 294
picture_as_pdf
Combinatorial Explorations
Mark J.P. Wolf
Seiten: 295 - 310
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Authors
Espen Aarseth, Stephan Günzel
Seiten: 311 - 316
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  • Bibliografische Daten
  • Rezensionen
eISBN PDF
978-3-8394-4730-7
eISBN ePUB
-
eISBN HTML
-
Seitenumfang
316
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA
JBCT1
Creative Commons Lizenz
cc-by-nc-nd
Verlag
transcript Verlag
Schlagworte
Space, Place, Maps, Computer Games, Media, Media Aesthetics, Media Theory, Media Studies,

Ein Sammelband, der das relativ breite Forschungsfeld zur Räumlichkeit digitaler Spiele um interessante Ansätze und Thesen erweitert.

2020-09-16Markus Spöhrer, MEDIENwissenschaft, 2-3 (2020)

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