Zur Startseite
  • Programm
  • Reihen
  • Förderer
  • Autor*innen
  • Zeitschriften
  • Studium
  • BiUP
  • mdwPress
  • Info
  1. Start
  2. Programmbereiche
  3. Kulturwissenschaft
  4. Cultural Studies
  5. TransCoding – From `Highbrow Art' to Participatory Culture

TransCoding – From `Highbrow Art' to Participatory Culture

Social Media – Art – Research
DOI: 10.14361/9783839441084
  • Lüneburg,  Barbara
    Lüneburg, Barbara

Abstract

Between 2014 and 2017, the artistic research project "TransCoding – From 'Highbrow Art' to Participatory Culture" encouraged creative participation in multimedia art via social media. Based on the artworks that emerged from the project, Barbara Lüneburg investigates authorship, authority, motivational factors, and aesthetics in participatory art created with the help of web 2.0 technology. The interdisciplinary approach includes perspectives from sociology, cultural and media studies, and offers an exclusive view and analysis from the inside through the method of artistic research. In addition, the study documents selected community projects and the creation processes of the artworks Slices of Life and Read me.

Eine exemplarische Studie über die Möglichkeiten und Herausforderungen von Artistic Research, die diese Bezeichnung verdient.

2018-11-21Thomas Ballhausen, EIKON, 104 (2018)
Book Cover [TransCoding – From `Highbrow Art' to Participatory Culture]
shopping_cartPrintausgabe bestellen picture_as_pdfPDF herunterladen chrome_reader_modeePUB nicht verfügbar
Views / Downloads
6954 / 3555
Erscheinungstermin
01. Juli 2018
Creative Commons Lizenz
Creative Commons cc-by
Open Access enabled by
FWF Der Wissenschaftsfonds

Kapitel

Frontmatter
Barbara Lüneburg
Seiten: 1 - 4
picture_as_pdf
Contents
Barbara Lüneburg
Seiten: 5 - 6
picture_as_pdf
Preface
Barbara Lüneburg
Seiten: 7 - 8
picture_as_pdf
I. TransCoding - From 'Highbrow I. Art' to Participatory Culture
Barbara Lüneburg
Seiten: 9 - 50
picture_as_pdf
II. From lonely Genius to Community II. Creation - Whose Voice matters?
Barbara Lüneburg
Seiten: 51 - 126
picture_as_pdf
III. Artistic Research - New Insights II. Through Arts Practice?
Barbara Lüneburg
Seiten: 127 - 174
picture_as_pdf
Appendix
Barbara Lüneburg
Seiten: 175 - 202
picture_as_pdf
  • Bibliografische Daten
  • Rezensionen
eISBN PDF
978-3-8394-4108-4
eISBN ePUB
-
eISBN HTML
-
Seitenumfang
202
BIC-Code
JFC AFKV JFD
BISAC-Code
SOC022000 ART057000 SOC052000
THEMA
JBCC AFKV JBCT1
Creative Commons Lizenz
cc-by
Verlag
transcript Verlag
Schlagworte
Artistic Research, Audiovisual Art, Participatory Culture, Social Media, Crossover Culture, Culture, Art, Internet, Cultural Studies, Media Art, Digital Media, Sociology of Science,

Eine exemplarische Studie über die Möglichkeiten und Herausforderungen von Artistic Research, die diese Bezeichnung verdient.

2018-11-21Thomas Ballhausen, EIKON, 104 (2018)

Weitere Titel

Previous Next
29153352348334383762
38604108420645134132
35564598395647324881
50084908465047515589
50235504490155775799
60763119613060995741
61176194620761346278
keyboard_arrow_up
Logo small
  • Das ist transcript
  • Programm
  • Förderer
  • Newsletter abonnieren
  • Kontakt
  • Impressum / Datenschutzerklärung