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Fashion Myths

A Cultural Critique
DOI: 10.14361/transcript.9783839424377
  • Meinhold,  Roman
    Meinhold, Roman

Abstract

Besides products and services multinational corporations also sell myths, values and immaterial goods. Such »meta-goods« (e.g. prestige, beauty, strength) are major selling points in the context of successful marketing and advertising. Fashion adverts draw on deeply rooted human values, ideals and desires such as values and symbols of social recognition, beautification and rejuvenation. Although the reference to such meta-goods is obvious to some consumers, their rootedness in philosophical theories of human nature is less apparent, even for the marketers and advertisers themselves. This book is of special interest for researchers and students in the fields of Cultural Studies, Media Studies, Marketing, Advertising, Fashion, Cultural Critique, Philosophy, Sociology, Anthropology and Psychology, and for anyone interested in the ways in which fashion operates.

Verschönerung und Verjüngung – die Ideale der modernen Zeit – werden bewusst kanalisiert. Diese Meta-Ware hat eine tiefe Verbindung zu philosophischen Theorien, die Roman Meinhold [...] aufdeckt.

2014-03-01Waltraud Rusch, textil, 1 (2014)
Book Cover [Fashion Myths]
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Erscheinungstermin
01. April 2014
Creative Commons Lizenz
Creative Commons cc-by-nc-nd
Open Access enabled by
KU Select
KU Select 2016: Backlist Collection

Kapitel

10.14361/transcript.9783839424377.fm
Roman Meinhold
Seiten: 1 - 4
picture_as_pdf
Contents
Roman Meinhold
Seiten: 5 - 8
picture_as_pdf
A critical inquiry into fashion
Roman Meinhold
Seiten: 9 - 36
picture_as_pdf
Philosophic-anthropological implications of fashion
Roman Meinhold
Seiten: 37 - 110
picture_as_pdf
The ideal-typical incarnation of fashion: The Dandy as ...
Roman Meinhold
Seiten: 111 - 132
picture_as_pdf
Implications of fashion: desiderata of life as an artwork
Roman Meinhold
Seiten: 133 - 152
picture_as_pdf
Conclusion
Roman Meinhold
Seiten: 153 - 156
picture_as_pdf
References
Roman Meinhold
Seiten: 157 - 166
picture_as_pdf
  • Bibliografische Daten
  • Rezensionen
eISBN PDF
978-3-8394-2437-7
eISBN ePUB
-
eISBN HTML
-
Seitenumfang
166
BIC-Code
JFCK AKT HP
BISAC-Code
DES008000 PHI034000 SOC022000
THEMA
JBCC3 QD
Creative Commons Lizenz
cc-by-nc-nd
Verlag
transcript Verlag
Schlagworte
Philosophy, Culture, Fashion, Marketing, Advertising, Fashion Studies, Philosophy of Culture, Cultural Theory, Design, Cultural Studies,

Verschönerung und Verjüngung – die Ideale der modernen Zeit – werden bewusst kanalisiert. Diese Meta-Ware hat eine tiefe Verbindung zu philosophischen Theorien, die Roman Meinhold [...] aufdeckt.

2014-03-01Waltraud Rusch, textil, 1 (2014)

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